söndag 28 april 2013

Ordningen återställd





Nu är det frid o fröjd igen, tack vare Janne. Underbart! Jag blev ganska knäckt igår när inget funkade o fick dåligt samvete för att jag satt o knödde med sporrarna på stackars Disco.
Vi tog ett litet pass här hemma bara för att hitta tillbaka igen. Janne red först o tyckte det kändes ok. Disco såg jättefin ut, speciellt i traven. Sedan fick jag hoppa upp.  Fick träna på att göra små tempoändringar utan att D tappar formen.  Samlade ganska ordentligt i galoppen. Hade en kanonfin känsla o bjudning hela passet. Jättenöjd!!! Janne anpassar träningen så att både ryttare o häst hänger med:)

Satt som klistrad o såg dressyren igår på TV. Vilka fina hästar o duktiga ryttare! En inspiration att bara se hur mjukt o fint de rider. Kul att höra Bo Jenå prata om de svenska ekipagen. Jag tänkte på när han tömkörde Disco o även på hans träning när jag red i höstas...

Cobben fick ett pass i ridhuset. Red program. Travdelen gick bra. Galoppen ok men han kastade in baken i fattningarna så det får Sandra träna på.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar