tisdag 29 januari 2013

Träning light


Nu är det minsann svårt att hålla igång hästarna på ett vettigt sätt. Is o halka, hårt på banan. Det blir mest skritt. Om det är ok på vägen åker vi till ridhuset o tränar. Snälla Sandra har ridit Disco när jag var på semester.
Janne tittade lite när jag red i lördags. Vi fick göra övergångar o koncentrera oss på att han skall gå fram för skänkeln för ett lätt tryck. (Red utan sporrar). Jag fick vara noga med att passa högersidan o gärna ställa lite överdrivet ibland o samtidigt driva på lite extra framåt.  Han fick gå i en låg form i trav o galopp, men i skritten plockade jag upp honom lite i formen. Disco tyckte det var kul att jobba o han kändes jättefin.

Sandra rider Cobben på ungefär samma sätt. Hon sade några kloka ord om deras framtid; "jag ska göra det bästa jag kan med de förutsättningar vi har, så får vi se hur långt det räcker". 

Jag hade tur, vann en grimma från Horze i en Ridsporttävling. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar