lördag 12 januari 2013

Årets första träning


Härligt att träna igen! Janne tittade på mig när jag red. Första gången i år:) 
Det har inte blivit så mycket "vettig" ridning pga vädret, men de gånger jag ridit har det känns bra. Har bestämt mig för att lägga all fokus på att Disco ska svara på lätta hjälper. Jag ska inte bära runt honom. Jag måste vara konsekvent o hela tiden ställa det kravet att han ska svara framåt. Det är ju mig det beror på.
Faktiskt har det funkat bra. Han är pigg o med på noterna. Måste hålla i detta nu!

Det blev en bra igångsättningsträning. Janne var på mig ang tempo o ställning. Ska inte ställa för mkt, men gärna driva på framåt när jag tar igenom ställningen.
Viktigt att variera galoppen så att han är beredd att något ska hända. Jag måste vara noga med min sits när jag galopperar. Sätta i sittbenen o vara stark i sätet.
Gjorde några vändningar på framdelen o de gick bra. Ganska bra övergångar.  Hade fin ridkänsla. Tror att även Disco tyckte det var kul att komma igång igen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar