måndag 3 december 2012

Verkligen LB


Måste säga att jag blev förvånad när jag tränade i söndags. Disco var ju strålande på sista tömkörningen o jag har haft jättebra känsla när jag ridit hemma. Men inte denna dag. Högersidan ville inte lossna o framåtbjudningen var inte alls på topp. Det blev egentligen aldrig riktigt bra känsla, även om han gjorde vissa saker bra. Ex bättre halter. Vänstergaloppen var helt ok. 
Janne tyckte iaf att Disco jobbade bitvis i fin form med fronten uppe, men det fick jag slita mig till. Han respekterar mig inte alltid o då blir han gärna skogsmulle i stället för dressyrhäst....

Idag skulle jag ha tömkört för Mia i Lysekil, men det var snorhalt på vägen så jag valde att stanna hemma. Red ut i skogen o klättrade, sedan lite bus på åkern. Disco pigg o laddad! Efter detta gjorde jag några vändningar. När jag fick honom rak för v tygel så vips, vände han fint på framdelen för h skänkel med fin högerställning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar