måndag 10 september 2012

Träning på Hoga

Nu var det ett tag sedan vi tränade på Hoga. Tror det var på midsommar. Tiden går så fort.

Disco kändes lite tung i kroppen idag o gick emot ganska mkt i h-ställningen. Fick en sån där jobbig känsla att allt var motigt. Hade hoppats på precis tvärt om, eftersom han gått bra det sista, även då jag ridit själv.
Janne försökte hjälpa till med allehanda råd o knep.
Det mesta i passet gick ut på att få hästen rak på båda tyglar på rakt spår, samt att få honom att jobba under sig i alla hörnpasseringar o svängar. Han ska ställa sig i nacken till h när jag ber om det. I v varv ska han hållas rak. Jag måste sätta i ändan i sadeln på inner sittben o RIDA, annars går det inte alls. Både i trav o galopp. Måste komma dit annars funkar vare sig halvhalter, övergångar eller längningar.
Vi var väldigt trötta både jag o Disco när vi åkte hem.

Just nu önskar jag mig en vecka vid Medelhavet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar