fredag 9 mars 2012

Vann handskar!



Vilken tur jag har! Var med i utlottningen av ett par handskar i Ridsport o lyckades vinna!
http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2012/3/De-vann-vantarna/

Denna veckan har jag inte kunnat rida så mkt, dels pga jobb o dels pga vädret. Red dock i kalla stormen på min ridbana en dag, mest lösgörande bågar i rund form o lättridning. Han ville inte riktigt slappna av utan knep med svansen o var lite sprättig. Vi frös nog båda två.

Idag red jag först på åkern, sedan på banan. Han var väldigt fin o mjuk. Försökte få honom kvick i skritten, gjorde ett par framdelsvändningar. Lite bitvis diagonal skänkelvikning. Där fick jag jobba ordentligt för att han skulle ta i, men det blev ganska bra.
Efter detta kom hovslagaren o Disco fick nya fina skor. Snösulorna åkte av, men vi behöll broddarna ett tag till (de är väldigt slitna o inte så höga). Har märkt att han hakat mindre sen han fick broddar. Kanske är det bra att han kommer upp i trakterna lite, inte vet jag. Han har en ytlig hovspricka i trakten på vf. Den försvann med flappsulorna förra året, men är nu tillbaka. Testar med ett nr större skor fram för att avlasta. Han blev iaf jättefin.

Foto: Roger Lindberg

5 kommentarer:

  1. Tror ganska säkert på att broddarna gör så att han har hakat mindre,man kan ju sko med kilar bak om det är mkt besvär vid hakningar!Grattis till vinsten förresten;))!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Magic: Tack! Ja, det har du nog rätt i. Underlättar överrullningen.

      Radera