söndag 6 november 2011

Positiv Janneträning




Idag fick Janne hoppa upp o känna lite på Disco. Det var ju ett tag sen sist.
Tyckte att bakbenen o ryggen var med från början. Såg mkt bättre ut. Janne bekräftade o hade en bra ridkänsla samt upplevde honom som rakare än sist, med gott sug i tyglarna.
Han testade lite upptag, längningar o sidvärts. Disco gjorde så gott han kunde o det såg bra ut. Ser att Janne har honom rakare i skänkelvikningarna än vad jag har, så det får jag tänka på.
Positivt!

Jag hoppade upp o Disco var fin från början. Red lite på volten i trav för att hitta rätt tempo o form. Ur detta fick jag ta tillbaka lite. Där får jag vara lite försiktig med hjälperna så jag inte driver på för mycket fram så att han tappar balansen. Gick ganska bra o jag kunde försiktigt driva på framåt o lägga honom lite djupare innan vi upprepade samlingen. Han tycker det är jobbigt, men han försöker utan att protestera. Vissa steg känner jag att han bär upp mig o driver på framåt, härlig känsla!!!
Testade ett par längningar diagonalt i trav o det gick rätt så bra. Han orkar något längre sträcka.
Galopp. Fattningar från skritt som var bra, Nu häver han sig upp på bakbenen i stället för att ramla framstupa i min hand. Galopperade med energi, men inte så långa språng. Ur detta fick jag ta tillbaka, vilket han gjorde ganska bra. Jag måste lätta av fram o ge impulser för att hjälpa honom. Övergångarna till trav efter samlingen var helt som jag ville ha dem!
Jättenöjd:)

Dagens träning visade att vi klättrat en cm uppåt i trappan o det känns härligt!

Undre bilden har Sofie tagit.


2 kommentarer: