tisdag 6 september 2011

Fotografer på Janneträning




Igår var det träning på Hoga för Janne. Vi fick besök av 2(!) duktiga fotografer med värstingkameror i högsta hugg! Kul! Hade beklagat mig för Roger o Yvonne att det är svårt att fota hästar i rörelse med min lilla kamera. Nu kom de med sina stora fina kameror! De smattrade hela passet o de filmade också. Ska bli spännande o se om de lyckats ta något bra kort / film. Har bara sett ett foto. Det hade Yvonne lagt ut på facebook. Där hade Disco 8 ben o jag var genomskinlig. Spöke på Sleipner?

I alla fall gick Disco superfint på träningen. Jag var jättenöjd från första början. Han jobbade fint i bra tempo o jag kunde lägga nacken där jag ville. Gjorde några längningar, de var ganska ok. Öppnor längs långsidan: gäller att jag tvärar lagom. Slutor längs långsidan: måste vara noga med ställningen.
Galopp. Ändra tempot på volten utan att han tappar engagemang. Måste höra takten. Ut på 4-kanten, viktigt att inte slarva i hörnpasseringarna. Fina längningar. Lite slutatanke diagonalt o sen fortsätta i förvänd. Han gjorde det superbra i v varv.
Sådana här dagar ska man spara i minnet!

Tack Yvonne o Roger! Ska bli spännande att se era bilder.

2 kommentarer:

  1. Härligt att det gick bra!
    Är väldigt ridsugen...

    SvaraRadera
  2. Sandra: Förstår jag. Cobben längtar också efter att bli riden. Han är lite otålig. Men det är verkligen kul när det går bra!

    SvaraRadera