söndag 25 juli 2010

Blöt dressyrtävling i Ed.




Hemma efter en blöt dag. Inte ett plagg som är torrt på kroppen... Helt slut eftersom Disco hade en av sina dagar då han busade o levde rövare.
Ed hade en lokal tävling o vi startade LB:2 o LB:3. Det var en trevlig tävlingsplats med bana med fint underlag. Domare var Göran Brandström.

Resan upp gick bra o Disco stod still i transporten. Lastade ur honom o då åkte svansen på ryggen... Suck. Han stegrade sig så det var nära att Sandra tappade honom! Lugnade sig då jag red fram. Kändes ganska bra. Man fick rida lite inne på banan innan startsignal. Då stod en person med paraply vid sidan. Disco stack i full galopp o jag höll på att inte få stopp. 2 ggr. Suck igen. Personen fällde ner paraplyet snällt nog. Var skärrade båda 2 när vi fick startsignal. Gick ändå hyfsat men jag dabbade mig o red fel som jag kom på o rättade till men det sabbade i 2 bedömningsgrupper. Fick ändå 64.64%. Utan felridning 67%, helt ok.

Nu hällde regnet ner o jag red inte fram så länge inför LB:3. Kändes ok. Inne på banan denna gången blev han livrädd för en matta som skrivbiträdet i transporten med domaren hade tagit på sig över benen. Ny rush i full galopp. Herregud, att jag inte åkte av... Som tur var lugnade han sig o genomförde programmet jättebra efter omständigheterna. Fick 68,48% o blev delad 2:a. Kul. Jättenöjd!
När det är dags för ärevarv sätter han igång att bocka så jag fick bryta av till trav... Var kom all denna energin från????

På hemvägen i transporten får han ett "återfall" o lever rullan. Får köra med hjärtat i halsgropen. Lugnar sig efter halva vägen tack o lov. Man får iaf känna att man lever...
Detta var min sista dag på semestern.



10 kommentarer:

  1. Grattis ! Kul me en placering. Synd att han bråka på vägen hem.

    SvaraRadera
  2. MM: Tack! Ja, idag fanns det energi...

    SvaraRadera
  3. Grattis till framgångarna, så duktiga ni är! Å det trots bus och rackartyg :-)

    SvaraRadera
  4. Tack, han var jätteduktig trots bus...

    SvaraRadera
  5. Ja de "små" liven kan när de inte ska, grattis till er.

    SvaraRadera
  6. Mimmi: Tack! Han är ju ganska loj i vanliga fall men ibland får han spelet...

    SvaraRadera
  7. Grattis!!Han tyckte kanske att det va skönt när det regnade så han ville ta ngr glädjeskutt=)

    SvaraRadera
  8. Magic: Tack! tror det ligger nåt i det! Inga flugor eller kläggar. Svalt ute. Då blir man pigg!

    SvaraRadera
  9. Grattis det går ju toppen bra för er:)
    Kram Sofie:)

    SvaraRadera