torsdag 24 juni 2010

Hogaträning o makrill





I morse var Sandra o Simon ute o fiskade makrill. Det blev verkligen lyckat, de fick 118 st på 3 personer! Tommy stekte massor till middag, smakade underbart efter mitt träningspass. De här första makrillarna är de godaste.

Åkte till Hoga med Disco på träning. Han var jättefin på uppvärmningen, så vi beslutade att Janne skulle testa lite byten. Började från v till h galopp. Disco sparkade bakut högt!! Bytte bara fram. Från h till v gick det mkt lättare. Rent fint byte med en något mindre bakutspark. Janne gick över till v galopp igen. Nu gjorde han en jättebrall, men ett högt o fint byte. Som tur var. För stackars Janne sträckte sig så han fick hoppa av....

Jag fortsatte med travjobb. Disco var fin o rund. Kändes jättebra. Några sidvärts gick hyfsat, i alla fall undan v. Galoppen var också ok, så jag var väldigt nöjd med passet.

Hoppas inte tränaren blir invalid....


5 kommentarer:

  1. Makrill = smarr! Läge att ut och fiska när det nappar mao.

    Det verkar farligt med galoppombyte *skratt* - bra taktik att sätta tränaren på övningen :-).

    SvaraRadera
  2. Makrill=smarr! Läge att fiska när det nappar så!

    Låter farligt med galoppombyte *skratt*, smart taktik att sätta tränaren på övningen ;-)

    SvaraRadera
  3. Anna: Jag hade nog suttit i sågspånen är jag rädd... Men vi får hoppas att tränaren repar sig!

    SvaraRadera
  4. Haha....ska det va så ska det va ordentligt tydligen:))

    SvaraRadera
  5. Magic: Inga dåliga brallar, det är hans sätt att byta galopp än så länge. Tur att det "bara" kommer en åt gången!

    SvaraRadera