lördag 7 november 2009

Stefanträning


Tränade för Stefan idag med Disco. Hade en fin ridkänsla hela passet. Härligt.
Fick jobba på volterna i trav med öppnatanke för att han ska använda bakbenen aktivare.
Det mesta jobbet var i galopp. Fick träna fattningar från skritt. Gjorde han bra, men han har svårare för att gå ner i skritt igen från galoppen. Här behöver han stärkas. Fick jobba på ganska små galoppvolter. Ut på spåret o länga på långsidorna, sen korta upp. Serpentin med 3 bågar i galopp. Den förvända bågen blev dock inte så bra i något varv. Detta kan han egentligen, troligen slarvade jag med understödet.
Stefan var nöjd så vi slutade. Janne satt på läktaren o var expertkommentator o han tyckte också det såg bra ut. Han var lika trött som mig för han red lika mkt på läktaren som jag gjorde på hästen. Ni hör diverse ljud o smackningar på filmerna...

I eftermiddag tog vi mod till oss o lastade Cobben. Han gick rakt på. Fick bara stå o äta godsaker en stund. Han är iaf inte rädd för själva transporten. Skönt. Märkte dock att han blev lite orolig när det kom en bil o körde förbi. Vi har en lång väg tillbaka...

9 kommentarer:

  1. ja va fint det ser ut!
    själv rider jag nästan uteslutande ut i skogen fortfarande men nu blev jag lite "arbetssugen"...

    SvaraRadera
  2. Finns ju alltid massor att träna på...

    SvaraRadera
  3. Tjusigt det ser ut! Låter som ett roligt och givande pass :)

    SvaraRadera
  4. Ja, det var ett roligt o givande pass!

    SvaraRadera
  5. Jag vill bara säga att jag tycker det är mycket trevligt när du lägger in dessa trevliga film "snuttar".

    SvaraRadera
  6. Tack, ja det är kul att gå tillbaka o titta på dem efter ett tag, speciellt då man tycker att det aldrig går framåt...

    SvaraRadera