fredag 20 november 2009

Pernillaträning



Dressyrträning för Pernilla.
Blev ett jobbigt pass. Fick en riktig styrketräning...
Hon var väldigt nöjd med traven o tyckte att den nu var rakare o kvickare än sist. Kul.
Skall fortfarande tänka rak i v varv o tagen bakdel i h.
Fick jobba mest i galopp. Samma sak som för Janne, Avbrott till skritt igång igen i galopp, avbrott osv. Både Disco o jag tycker det är jättesvårt. Tycker inte att det gick speciellt bra. Tror inte jag ska träna på detta till nästa vecka, utan låta honom göra lite annat o låta det få mogna.

Lite filmklipp från träningen.
Bilden visar Sandra o Cobben på skogspromenad från idag.

9 kommentarer:

  1. Jättekul att se film från träningen. Följer honom på bloggen. //

    SvaraRadera
  2. Jättefina filmer:D

    SvaraRadera
  3. Kändes ju inte lika bra, men han kommer nog att bli starkare med tiden. Är ju inte så gammal än...

    SvaraRadera
  4. Det här var ju trevligt :o) Jag var nämligen spekulant på Disco Dancer för ett par år sedan! Då var han tre år och jag var på jakt efter ny dressyrhäst. Var och provred honom och han verkade supertrevlig - men hur det nu var så föll jag pladask för en annan häst (som jag äger idag). En valack född 2004 - titta gärna in på min blogg :o) Önskar dig all lycka med din fina häst!

    SvaraRadera
  5. Tack! Vad kul att du hittade hit! Ja det var väl tur för mig att du föll för en annan häst så att jag fick Disco!!

    SvaraRadera
  6. Ser härligt ut i skogen också... fortfarande tjänligt torra stigar ser det ut som

    SvaraRadera
  7. Det är väldigt blött bitvis. Får välja dem som är torrast.

    SvaraRadera