onsdag 2 september 2009

Janneträning + longering av Cobben


Longerade Cobben idag. Han börjar lära sig. Lätt inspänd, fick skritta på fram. Viktigt att han marscherar i skritten. I traven likadant. Han måste tänka framåt o jobba på bakifrån. Han vill gärna "segla" fram utan att ta i bakifrån. Lade ut 2 cavalettibommar som han fick skritta o trava över. Mycket bättre än förra gången. Han tog i o försökte sätta fötterna rätt. Jätteduktig!

Disco fick åka till Hoga o träna idag.
Han kändes väldigt fin från början. Janne tyckte traven såg fin ut. Började med skänkelvik halvt igenom. Ok för h skänkel, men svårare för v. Där tar bensinen slut, jag sätter över mig åt h, tittar ner, baken släpar.
H galoppen kändes väldigt bra. Rund o fin. V galoppen var hemsk = bytt sida. Jag fick rida honom nästan utåtställd. Tillslut lossnade det o han blev bättre.
H-sidan var riktigt fin idag!

Jag red upp LA:1.
Första halten var seg men bra uppställd. 10m travvolten ok, ökningen otillräcklig. Skänkelvik lite tveksam. Samma sak i nästa varv. Nästa halt samma som den första. Ryggningen seg, men han gör det iaf nu. Lite taktinskag i skritten, men han marscherade på fint. Galoppfattningarna BRA!! Men han orkar inte riktigt i 10m volterna i galoppen. Tappar formen lite i förvända, men ganska ok. Ökningen i galoppen fin. Uppridning o halt ok.
Jag är för dagen nöjd, men mitt mål på 60% hade jag nog inte uppnått...

På hemvägen stod Disco o bankade med hoven så hela transporten gungade, så himla tråkigt för nu har han ju stått still sen jag började med hö. Hoppas det blir bättre nästa gång.

2 kommentarer: