torsdag 30 juli 2009

Krogslagsmål?


Nu är Tommy opererad o har just blivit flyttad till uppvaket. Känns skönt att det är gjort. Det var bara 2 läkare där som kunde göra den op. Tydligen komplicerat, uppe i höften. Splittrat.

Jag har stora blåmärken i baken o stel i ryggen, allmänt mörbultad. Dunkar i huvudet, men det blir bättre o bättre. Av nån konstig anledning blir jag trött fort, så när jag varit ute o klappat Disco måste jag sätta mig efter en stund. Mår lite illa då o då. Men det är väl sånt som blir efteråt. Jag var ju aldrig medvetslös, men man har ju ändå slagit i huvudet. Kanske kan ställa tillrätta en del???

Jag fick av bandaget över ögat själv idag efter lite våndor. Behövdes göras rent. Satt fast i stygnen, aj. Simon fick åka till apoteket o inhandla koksalt, torkar o nytt bandage. Sen hjälpte han mig med att göra rent såret o när blodet var borta såg det riktigt fint ut. Hittade 6 stygn. På med nytt bandage o jag blev en ny kvinna...

Frågade han som sydde mig om han inte kunde passa på att sträcka upp lite skinn samtidigt. Han trodde att det kanske skulle se lite snett ut i ansiktet då... konstigt...

Undrar om man kan visa sig för folk? Ser ut som om man varit i slagsmål på krogen!

Jag vill rida!!!!!!!!!!

12 kommentarer:

  1. Stackars er...Hoppas allt blir bra till slut..Kram på er..

    SvaraRadera
  2. Skönt att operationen är över och att det blev rätt läkare som gjorde den.
    Det var ju nästan lite synd att det var sex stygn över ett öga, bättre med tre stygn över vardera öga? Då hade ju din "plastikkirurg" lätt kunnat strama upp...det hade ju inte blivit snett....
    /uba och ubw

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Bra tips uba, ska tänka på det nästa gång...

    SvaraRadera
  4. Usch hoppas allt blir bra snart. Jag fick hjärnskakning sist ja slog i huvudet och såg ut som dig vid ögat. Kanske är hjrnskakning? Hoppas ni är bra snart skönt att höra att Tommy är klar med Op. Hoppas du får rida snart igen!

    SvaraRadera
  5. Ja, det får vi hoppas, är så ridsugen! Disco spräckte ju sitt ögonbryn i vintras o fick sy han med, så han vet hur det känns...

    SvaraRadera
  6. Om du ska ut bland folk så får du nog kanske ta på dej såna där STORA solglasögon(som kändisar har)!!!Tur att det ändå gick så väl med er=)

    SvaraRadera
  7. Ja stackars er ! Gott att höra att Tommy är opererad. Skönhet o skönhet, det var allt tur att de gick som de gick ! Du är nog snart i sadeln igen ;)

    SvaraRadera
  8. Hmm gå ut i regnet med jättesolglasögon? blir väl inspärrad...

    SvaraRadera
  9. Visst kan du visa dig bland folk, alla kvällstidningarna lovar medelhavsvärme och sol i augusti = mörka solglasögon. Om det inte faller in så tar du till reservrutinen = matcha med lila, sedan gröngul ögonskugga på det andra ögat...så blir du inte inspärrad...tror jag...

    Kom nu inte till jobbet för tidigt, låt krafterna komma tillbaka!

    SvaraRadera
  10. O, tack uba, du har alltid så himla bra tips (!!)

    SvaraRadera
  11. Aoch, det ser ut att göra ont...men en blåtira är liite "ballt" på nåt sätt ändå... det syns liksom då att man fortfarande lever lite "on the edge"...

    Ta det lugnt nu och krya på er, båda två!!!

    SvaraRadera
  12. Tack, ja det är ju sånt som går att reparera iaf! (Tur för er att jag inte tog foto på min rygg/bak =blåsvart...

    SvaraRadera