onsdag 8 juli 2009

Janneträning




Tränat på Hoga idag.
Disco kändes lite framtung, så Janne fick hoppa upp. Han har inte ridit Disco på ett halvår, så det var verkligen kul att se skillnaden sen sist.
Janne fixade till Disco på 2 min, sen gick han som en dröm (så länge Janne red alltså). Den mannen har verkligen talang. Disco blev lätt fram o slutade att hänga i handen vid övergångar. Riktigt tjusig!

Sen fick jag rida. Kände direkt skillnad mot innan. Bara på en liten stund hade Disco blivit mycket lättare o alertare, jobbade på med bak o kändes riktigt fin. Fick testa att ta tillbaka lite i traven, han gjorde det bra. Galoppfattningarna var också bättre, han jobbade på framåt, inte seg alls. Hoppas det håller i sig...

9 kommentarer:

  1. Janne är en stjärna..:))) Såå snygga bilder..:)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, han ser maffig ut (Disco alltså, inte Janne :-) Men är verkligen inte Disco större än 168 cm? Han bär ju verkligen upp sin ryttare, man kan inte tro att Janne är så lång:-)

    SvaraRadera
  3. Janne e duktig och kan komma åt dom när man behöver hjälp;))

    SvaraRadera
  4. Han var 168,5 när jag mätte honom sist. Men det är en bastant kille som har lite för mkt på magen, så han känns större! (Disco alltså ja...)

    SvaraRadera
  5. Jag vill också ha en sån häst!

    SvaraRadera
  6. Härlig bild ! Va bra du matchat benlinorna till Jannes jeans o lågkor: Perfekt:) Disco ser jättefin ut. Ja, Janne har en enastående talang! Vi kanske kan "sälja" honom på Falsterbo :)))

    SvaraRadera
  7. Mmmm, jag ringde o frågade vilka byxor han skulle ha så jag kunde matcha...
    Är du galen! Sälja?! Nä vi behåller honom ett tag till, så får vi se. Det enda skulle va om vi kan byta honom mot en snygg dressyrhäst till Sandra.

    SvaraRadera
  8. Nej sälj inte Janne på Falsterbo!!!
    Om Ni absolut måste sälja så tingar jag honom på stående fot...
    En så bastant o talangfull kille vore en bra investering, det är jag säker på.
    Inte har han för mycket om magen heller...
    Nä, nämn ett pris bara... har jag inte råd själv så får vi väl gå ihop oss alla sju häst-tanterna här i N:e...för jag förstår att det inte finns nån prutmån på den killen...

    (Herregud, hoppas verkligen att Jannes humor är lika stor som det verkar här på nätet... om inte ber jag genast om ursäkt... tror inte det är lagligt ens med sådan handel... synd iofs)=)

    SvaraRadera
  9. Ha ha, du behöver inte oroa dig, han tål det mesta, vi har härdat den mannen. Men jag tror vi behåller honom ett tag till. Lovar att säga ifrån om vi tröttnar..

    SvaraRadera